jueves, 26 de enero de 2017

ELKARRIZKETAK SALSA ETA BACHATA

  • Orain  utziko dizuet elkarrizketa bat Marc Anthonyrekin:





Marc Anthony-ekin buruz 

burukoa, saltsako errege 

berriarekin


Kantari puertorricarrak bere

 album berria bota zuen hamar

 absentzia-urteren ondoren.








Marc uneetan ez zuen disimulatu bere urduritasuna, molde batzuek, azazkalei kosk egitea edo bere hanken mugimendu azkarra bezala, salatu zuen. Ez zen gutxiagotarako; erakusten ari zen bere musika-ekoizpen berria, '3.0 Marc Anthony', ikerketa ez zapaltzeko hamar urteren ondoren. Bere hurbiltasunak gure herriarekin erakutsi zizkien, bere adiskidetasun kolonbiar handiak eta bisita umezurztegi bati eragin zion inpaktua, bere fundazioa bere bazkidearekin batera sortzea eragin zion puntuari eta Henry Cárdenas lagun kolonbiarrari. Fundazioak Maestro deitzen du Cares (MC), Amerika Latindarreko herrien karitatezko antolaketen alde.

Nor da berri hori ‘3.0 Marc Anthony’ musika-ekoizpen honetan erakusten nauen ‘ni’?
Modu askoko bera izaten jarraitzen dut, hala ere 3.0 irudikatzen du orain aurkitzen naizen, eta hori ekoizpen honetako maila sortzailean haztatzen den egoera. Berrelkartzea da urte askotan irudikatu dudan motarekin eta bidean aurkitu ditudan gogoeta batzuekin. Inoiz baino lasaiago nago, zoriontsuagoa inoiz baino. Azken bi urteetan konturatu nintzen negatiboan kontzentratzea ez zuela merezi. Bederatzi urtetan zeharreko disko hau nire bizitzako soinu-banda, modu pribatuan, bihurtu zen.

‘Berriro ere hastea’, Adriana Lucía kolonbiarrak bere album berrirako konposatu zuen kantak leihoa, gure beste artista batzuei irekitzen die. Artista kolonbiarren bat etorkizuneko ekoizpenetan gonbidatzea begietsi du?, zein gustatuko litzaioke?
Talentu berriekin laguntzeko aukera asetze asko eskaintzen didan zerbait da. Gai hau atentzioa eman zuen entzun nuen lehen unetik eta horregatik parte da '3.0'. Latinoamerikan zeharreko nire itzuliei merkatu desberdineko talentuak gehitu dizkiegu laguntza plataforma bat eskaintzeko eta truke kultural horretako partea  hartzeko asmoarekin. Gauza askok Kolonbiarekin elkartzen naute, musika- itxuran  batez ere. Baditut zein miresten ditudan lagun artista asko eta errespetua, beraz beti erlazio horiek garatzen jarraitzeko aukerak hor daude.

Nahita, zer sortzen dio bere kontzertuetan lehen aldia izango balitz bezala beti dardaratzen den publiko kolonbiar horrek?
Gehiago bisitatzen dudan herria da. Kolonbiara joatea da nire etxeko egongelara iristea bezala. Denboretan  han bizi izateko zoria izan dut. Lagun asko, ez soilik artistak, ditut. Oso ondo pasatu dut eta esperientzia asko bizi izan ditut. Kolonbiak leku segurua irudikatzen du gauza berriak saiatzeko.

Rockaren garai horretako eta, bere hasieren, rhythm and blueseko ezer geratzen da?

Hazi nintzen eta nire karrera hasi nuen mota desberdineko musika entzunez eta nire lanbide-karrerak bere hasierak izan zituen Ingalaterrako hizkuntzan. Poparen elementu horiek hor beti daude nire musikan espainieraz eta nahiko ageriak dira nire ekoizpenetan; modu berdineko Ingalaterrako hizkuntzan.

Musikako munduan ezagutzen da ‘Saltsako Erregea’ bezala, komunikabideek eta espezialistek eman zioten titulu hori. Erraz egokitzen zaio?
Wow!, egiazki ez naiz inoiz ikusi honela.Iritzi  hori ematen duten ohore handia da, baina oso argia izan behar da musikari-kantitate handia eta historioa egin duten eta ateak haiei esker merkatu honetan ni bezala beste batzuetarako ireki ziren artistak ni agertu baino lehen izan ditugula.

Ezin konta ahala sariak eta azterketak  bilduma egiten ditu. Beharrezkoak dira bere bizitza ematen jarraitzeko?

Azterketak  oso garrantzitsuak dira, baina ezer baino gehiago bide zuzenean zaudela oroigarria dira; egiten duzunak inpaktua duela eta zure lana balioesten dela eta inspirazioa dira jarraitzeko.
Hain urrunera iritsi denean zuhurtasuna nola ez galdu?, zein da bere poloa lurrera?

Nire lana nik egiten dudana dela beti diot, ez nor naizen. Nire familia, nire seme-alabak eta nire lagunak dira niretzako inspirazio iturri handia eta, zentzu askotan, nire iparra.

Zerk hunkitzen du eta eragiten dio hasperen egitea?

Nire seme-alabak.
Jokatzea eta kantatzea bereizten duten bi pasio dira. Nor gustatuko litzaioke film berrian adieraztea ala seta partekatzea zer aktorerekin izugarri gustatuko litzaioke?

Badakizu?, oraintxe bertan ezin izango luke aipatu bat, baina izan dut aktore apartekin eta, Denzel Washington bezala denboraren, Nicolas Cage-ren, Tucci Stanley-en, Isabella Rossellini-ren, Martin Scorsese-ren, Tony Scott-en bidez zuzendariekin lan egiteko aukera.
Kolonbiako oholtza beste handi batekin, Juan Gabriel-ekin, lagun pertsonal eta bere maitasunetakoarekin partekatuko du. Zer esan diezaguke hartako?

Juan Gabriel inspirazio handia da maila artistikora eta hura arduradun aparta da, nolabait esateko, nire karrerako. Saltsako munduan incursionar-tzea erabaki nuenean Espainiako hizkuntzako nire lehen arrakasta Hasta izan zen ezagutu zintudala. Bere musikaren eta bere lorpen guztien miresle aparta naiz. Egia nago kontzertu horietan harekin partekatzeko aukera izateko superemocionado-a.

Zergatik dago Kolonbia Marc Anthony-en agendan beti?
Kolonbiak beso irekiekin beti jaso nau eta tokian nire karreraren  hasierara aurkeztu nintzen lehen merkatuetako bat izan zen. Publiko kolonbiarra oso txeratsu eta begirunetsua da.

Agertokira zertan irten baino lehen pentsatzen du?

Ikuspegi askoko une bat da eta asmoa nire onena eskaintzea beti da.

Bere talentua izan ezik, filantropo bat da ere. Hitz egin beza bere fundazioaz Maisuena Cares...
Nire lagun apartarekin, Henry Cárdenas nire anaiarekin, (kolonbiarra), fundazio bat sortzea erabaki nuen. Dominikar Errepublikako umezurztegi bat nire taldearekin bisitatzera joan  ginen. Honek nire bizitza aldatu zuen betiko. Une horretan umezurztegi bat klinikarekin, jada amaitzen ari dugunarekin, eraikitzea erabaki nuen. Hasierako proiektuek sartzen dituzte elikagai-hornikuntzarekiko Puerto Ricoko umezurztegietako, Kolonbiako eta Dominikar Errepublikako garapeneko asistentzia, ikasle erabilgarriak, logelak, ikasgelak eta umeak ikastaldirako giro osasuntsuarekin inguratuta egon daitezela klinikak.

Marc oso berezia izan zen, baina bere bizitza sentimentalaz eta emakumeekiko bere arrakastaz galdetzeko orduan bere erantzunak soinu-algarak izan ziren.
Bere bizitzako emakumeak sinboloak eta edertasunaren eta sentsualitatearen erreferente garrantzitsuak izan dira. Kasualitatea edo zoria da?

(Barreak).

Lilura berezia du eta bereizten duen erromantizismoan emakumeak zora daitezela eragiten du
zurekin. Horretaz kontzientea da?

(Barreak). Ez dut hori erantzuten.
Maitasuna zer leku hartzen duen orain bere bizitzako?

Ez.

Joan den New Yorkeko hotel bateko uztailaren 22an, Marc Anthony jaso zuen mundu osoko prentsara '3.0 Marc Anthony' bere album berria entzun zezatela lehen eskukoa eta World Tour munduko 35 hiritatiko nire Bizitzak, zein Kolonbian Medellineko Habeteria-Estadioan abuztuaren 6an ateratzen duen, Bogotako Carmel Club-ean abuztuaren 9ak, eta Bucaramanga-ko Zezen-Plazan irailaren 21ak Vivir kontzertuetako bere itzulia iragartzea.

Kantariak bere umorearen zentzu ona frogatu zuen ez soilik, baizik gainera bati aurkeztu zion bat bere kantak eta haietako bakoitzeko jatorria, bere albumagatik agerian geldituz maitemina kontatu zuen zein izango den bere segundo errazean  'Nire bizitza Bizi Izateko' erabateko arrakastaren ondoren, musika-zerrendetako lehen lekuan aurkitzen duenaren, erabaki ezin izan duten arrazoia hau izanez: “Nire bizitza", noiz ikerketan entzuten dugun, nire etxean, Cristian, 12 urteko, nire semearengan, eta nire semearengan, 9ko, Rayan korrika eginez etorri ziren eta esaten zidaten, 'bizi izatea': ‘Papi, papi-a, zer den hori; berriro jar ezazu’, eta horrela izan zuen inpaktuaz konturatu nintzen haietan. Kanta honen letra gurea da, Cheb Khaled-en-aren desberdina da; ez da maitasun-ez- historioa. Letra "nire bizitza” aurkitzen duen” uneari buruz da.

Bere kontzertu-itzulia ixten da Australian, inoiz bisitatu ez duen herrian: “Leku batera tokian bat inoiz egon ez den iristea txundituta nauen zerbait da. Nolanahi ere asko dago latindarra Australian (barreetan)”.

Marc-eko miragarria da bisitatu duen herri bakoitzeko oparia be eti eramaten duen oroipena duela: “Bai zoria izan dudala hor esan dezaket. Nireak diren gauza batzuk, nire oroipena direnak, bizi izan ditut. Agertokira irteten naizenean, erabat ematen naiz; baina showa ez da soilik nirea; "publikoaren” da”.

Zer rolekin geratzen den: kantari, ekoizlekoa, aktorea ala negozio-gizona?

Geratzen naiz produktoreko, aurreko tituluak biltzea baimentzen didanekoarekin.
Bere albumaren ez grabatzeko hamar urteren ondoren irteerak hainbat kantariren interesa piztu zuen: “Saltsako generoa ez zegoen ondo, baina kanta honekin, 'Nire bizitza Bizi Izatea', mugimendua nabaritzen da. Oraindik jangalea dagoela eta showen gainetik kalitate-lanak egin behar direla konturatu zirelako jada estudioan  beste artista batzuk grabatzen ari dira. Ikuskizunak egiteko grabatzen zuten artistak zeuden, ez bere karreraren musika- historiarako”.









http://www.eltiempo.com/archivo/documento/CMS-12961480








  • Romeo Santoseko elkarrizketa bat utziko dizuet:


Proposamen lizun 

  gehiagok eragin 

didate': Romeo 

Santos  


'Bachata-ko erregea' ostiral honetan egongo da Bogotan. Proiektu berrien gaineko DENBORAREKIN hitz egin zuen.
Iraultza' bezala Romeo Santos musika latindarrean lortu duena deskriba daiteke. New Yorken, 'bachata-ko, ezagutzen den bezala, eta egia esan, Bronx-eko jatorrizko gazte lotsatia erro dominikarrekin den 'erregeak' emakume bat baino gehiago maitemindu du bere erromantikoekin letrak. 
Orain bere diskorik  berriena Kolonbiara iristen da 'Formula, 2 Vol.-a,' erakusteko zenbaki bat album latindar bihurtu dela 2014ko lehen erdian zeharreko salmentetan. Bost sari lortu zituen Gazteria Sarietan eta izendatuta dago Tu Mundo sarietako hainbat kategoriatan.

'Bachatero-ko' fanatikoek 'Proposamen lizun' bezala arrakastak gozatu ahal izango dituzte Iparra Autobidea ekitaldi- zentroko abuztuaren 8, ostiral honetan, 'Gorrotoa' eta Nirea', beste batzuen artean, ' zara'.

Romeo Santos-ek hitz egin zuen bere bisita Kolonbiara buruz , bere kanten eta filmeko bere parte-hartzearen '7' esanahi 'Azkar eta haserrera bisita honen gainean, 2015eko apirilean estreinatuko denaren, DENBORAREKIN.

'Nirea zara' bere arrakasta berrienean kontatzen du ezaugarri nahiko egoistak eta matxistakekiko gizonaren istorioa, emakume bati, haiek jada batera ez egon arren, heltzen dionaren. Bat etorri da noizbait bere bizitza pertsonaia honekin?
Ez. Ohitura nire konposizioetan denez gero, sexu maitasun gai, sozialak, maitasun-eza ukitzea atsegin da, beste batzuen artean. Uste dut bai gizonak bai emakumeak noizbait pertsona bati heldu dugula.

Bere kantetan 'spanglish-a' asko dago. Zuk New Yorken aurrera atera diren latindarretako komunitate bat ordezkatzen duzu. Uste du erro latindarrekin Estatu Batuetan jaiotako gazteak pasatzen direla noizbait bere bizitzak identitate kulturaleko krisietako mota bategatik? Sentsazio hau esperimentatu du?
Nire aldeko ez. Nire ama puertorricarra da eta nire aitatxoa dominikarra da. Biak bi kulturak niri umearengandik irakasteaz arduratu ziren. Ohiturak ezagutzea eta nire erroak  maite izatera.

New Yorkeko Yankien estadioko uztailean izan zuen kontzertuan aurkeztu zen bere Abentura-lagun ohiekin, taldea berriro ere osatzeko aukeraren bat dago?


Unera arte ez. Guztiak proiektu indibidual eta agenda desberdinekinak ditugu. Oso partida hunkigarria izan zen guztietarako Yankien estadioan.
Pasatzen dela bere karrera artistikoko une honenetako batean pentsatzen du? Zer falta zaio maila profesional egiteagatik?

Oso pozik eta arrakastarekin aseta nago 'Vol.2 egiten du '. Izan zen album nire fanaticada-ri beti ematea kalitate handi pixka bat bilatuz maitasun askorekin, ahaleginarekin eta ikerketako ordu luzeekin egindako eta desberdina. Oraindik asko falta da, egiteko eta ezagutzeagatik beti samar gehiago bilatzen ari naiz. Unean jokaerarako eta Hollywoodeko serieetarako proposamen batzuetan parte hartzean alderdian fokuratuta nago. Duela gutxi Vin Diesel-en ondoan filmatu nuen '7 Azkar eta haserrerako', 2015eko apirilean irtengo denerako.
Zer itxaron dezakete bere fanatiko kolonbiarrek abuztuan eskainiko dituen aurkezpenetan?

(Barreak) guztiko. Baina bai oso ondo pasatuko dutela ziurtatzen diet.

Zenbat 'proposamen lizun' egin ditu bere bizitzan?

(Barreak). Hortik batzuk, baina gehiago niretzako asko egin dizkidate.
http://www.eltiempo.com/entretenimiento/musica-y-libros/entrevista-a-romeo-santos-en-colombia/14354856                                                   

    2 comentarios: